12cdf55c-519f-4c17-b8d4-aadfffd73c0f.jpeg

FILMHØJSKOLENS SKRIVEVÆRKSTED FOR
MANUSKRIPTFORFATTERE

I januar 2025 åbner Filmhøjskolen et nyt kursus: Skriveværksted, rettet mod unge med en passion for at skrive filmmanuskripter.

Kurset er en selvstændig linje på Filmhøjskolen og har sit eget dedikerede værksted, men du vil også blive en del af skolens fællesskab og deltage i både det sociale og praktiske liv, som højskolen er og tilbyder.

Om Filmhøjskolens Skriveværksted

• Masterclasses: Undervisning og spændende masterclasses med anerkendte manuskriptforfattere fra Filmbranchen.

• Kunstnerisk vejledning: Linjen har sin egen tovholder og kunstneriske vejleder, som hjælper dig med at udvikle dine skrivefærdigheder, vejlede og give feedback på dine manuskripter.

• Tid til fordybelse: Der er rig mulighed for at fordybe sig manuskriptskrivning og bruge tid på at skrive, skabe og udvikle sin egen skrivestil.

• Samarbejde: Dine projekter kan blive realiseret og sat i produktion i samarbejde med højskolens filmhold.

Forløbets Indhold

• Introduktion til Filmhøjskolen

• Manuskript skriveværksted

• Pitch og virksomhedsbesøg hos forskellige filmselskaber og filminstitutioner

• Fiktionsprojekt i samarbejde med skolens øvrige elever

• Undervisning og masterclasses med branchefolk fra filmbranchen

Praktisk information

• Forløbet er fra d. 19.01 - 20.06 2025

• Forløbet koster 25.344,-

• Meld dig til kursus her

Om Filmhøjskolen

Filmhøjskolen har cirka 24 elever, der arbejder med at lave både fiktions- og dokumentarfilm. Eleverne lærer om og arbejder med alt fra instruktion og fotografering til lyd, lys, klipning og production design. Som skriveelev vil du være med til at udvikle manuskripter til skolens filmprojekter.

Filmhøjskolens Skriveværksted er en unik mulighed for dig, der ønsker at fordybe dig i manuskriptskrivning.

Vil du vide mere?

Kontakt os på kontakt@filmhøjskolen.dk for mere information eller for at arrangere et besøg på Filmhøjskolen.

Bemærk: Kurset oprettes ved minimum 10 tilmeldinger.